tisdag, juni 02, 2009

v. 23 Tema: Sliten

Svårt tema, och det tog ett tag att hitta nån bra bild... Men till slut så... ;-)
De här sjöstugorna är ganska slitna efter alla år de stått där, precis vid havet... Blir ju lätt det av väder och vind.. Efter alla års sol, regn, stormar (som det ofta blir just där) och snö... :-P Kan meddela att det är ganska sorgligt att se de, helt övergivna och numera oanvända... :-(
De står i Byxelkrok, på Öland, strax nedanför våran stuga, och bilden är tagen i juli 2008... Vi brukar f.ö. gå förbi där minst en gång varje sommar... ;-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det är sorgligt när byggnader slits och inte sköts om.

Natthälsningar
strömma

Eva sa...

Åh, Byxelkrok! Där bodde mina kusiner när jag var liten! Nostalgikick. Och fin bild!

Resa med Herbert sa...

Hej!

Ja, det är en viss charm över byggnaderna på din bild som är mycket bra fotad.

Må gott, önskar Irene

jette sa...

såna där hus ser man massor av.. charmigt och tråkigt på samma gång.

Bra tänkt!

Carina sa...

Sliten och vacker...
Ha en underbar tisdag!
Kramen.

Pia sa...

Jättefina!

Majsan sa...

Sådant där får mig att nästan gråta.. Det är bättre att ta vara på det.. vårda och låta eftervärlden få ta del av husens liv och värde.. Men vackert är det i alla fall.

Myra sa...

Ah. Mitt alskade Oland! Vackert men sorgligt, pa samma gang. Tank om nan anda tog hand om alla dessa gamla sjostugor och lador och allt som bara star och forfaller...

christina sa...

Slitet och vackert!

Hanna (jag själv) sa...

soldis: Åh, häftigt!!! :-D Då kanske min mamma eller nån av mina mostrar känner nån av dina kusiner, eller kanske rentav flera av dem, eftersom de har tillbringat varenda sommar i Byxelkrok sen de var små, närmare bestämt i 50 år... ;-)