tisdag, juli 20, 2010

v. 29 Tema: Väder

Två häftiga moln-effekter, som uppstod när jag var nere i stugan på Öland nu nyss, 30 juni-18 juli... Ja, kom alltså hem i förrgår... ;-)
Värmebölja hade vi minsann nere på Öland också!!! Dock dök det upp en del såna här moln framåt kvällen... Helt "ofarliga" dock, eftersom de inte innehöll nåt regn... Vi hade f.ö. inte regn en enda dag, förutom sista dagen, i lördags, då det regnade ordentligt, och vi hade ett par rejäla åskväder som drog förbi också!!! Usch, jag HATAR åska!!! :-/

8 kommentarer:

B i r g i t t a sa...

Fantastiskt fina bilder på vädertemat :)
Du kunde skickat åskvädret till mig ;)

http://foto.rudenius.se/post/2010/07/20/Tisdagstema-Vader.aspx

Mona sa...

Vilka fantastiska molnformationer. Öland brukar ligga bra till i solligan. Åska är egentligen ett fascinerande skådespel, om man bara inte var så rädd. Jag kryper gärna under täcket medan det håller på.

Fru Mju sa...

fint väder hos dig :)

Ingalill sa...

Vackra bilder, molnen kan vara så läckra att se på :)

Klimakteriehäxan sa...

Jättefina molnbilder!

Cecilia Artista sa...

Dramatiska fina bilder! F a den första är det så vackert ljus i.

Anneli - A'la Foto sa...

Ja usch...jag gillar inte heller åska och blixtar! :O((( MEn har varit så förskonad mot detta denna sommar (tack, peppar peppar ta i trä osv...)
Underbara bilder har du fått till! Den översta är magisk!

ha det gott!

Pysselfarmor sa...

Oj det ser ut som en "uppenbarelse" om du/ni förstår vad jag menar. Urläckert!