tisdag, november 15, 2011

v. 46 Tema: Gammaldags


Tre "gammadags bilder" som jag tog under Ölands Skördefest i månadsskiftet september-oktober i år. Som ni ser var det underbart väder hela den helgen, med sommarvärme! :-D
Första bilden är från nåt ställe vid var där de sålde bl.a. sidenkläder, men inne i denna bod där bilden är tagen, var det dock massa loppisprylar.
Andra bilden är på en gammal pumpvagn inne på brandsationsdelen på Ölands Museum i Borgholm, som vi också gjorde ett kort besök på! (Egentligen bara för att kolla på en fotoutsällning, men eftersom vi aldrig hade varit på museet, så gick vi runt och tittade där också. :-P)
Och så tredje och sista bilden är på en gammaldags traktor, som var en av många gamla traktorer som visades upp under traktor-utsällningen i Södvik. Både mamma och pappa kände igen denna från sin barndom, hade sett en sån i bruk. (Jag är född -87, så lite för ung för att minnas dessa saker från deras "rätta" tidpunkter. :-P Tycker dock det är väldigt kul att titta på, jag blir fascinerat av sånt där gammalt från gamla tider. :-))

9 kommentarer:

Anneli - A'la Foto sa...

Fint tolkat på alla bilder! Gammaldags i överflöd! ;O)

Ha en skön tisdag!

Eva Trillian sa...

Fina bilder :-)

Carina - inspirera sa...

Vilka fina gammaldags bilder!
Tänk om de kunde berätta...
Ha en trevlig tisdag.
Kramen.

SigridfraEnget sa...

Riktig fina, gammaldagsa bilder!

tufftjejluktardiesel sa...

det var mycket gammeldags

Pialotta sa...

Jag har en kaffekvarn som du visar på första bilden.. som varit min gamlamormors :) Gillar oxså att lufta mig i Nostalgin, på platser där man kommer rakt in i Dåtiden :) Härligt att få se dina bilder :)

Sussie sa...

Så många vackra saker :)

Erik "Semlan" sa...

Helt klart gammaldags, fint fångat på dina foton. Roligt att du fascineras av gamla maskiner. :-) Jag faller för den gamla pumpvagnen. Vilket slit, stå där och pumpa! Tur att utvecklingen går framåt.
Loppisprylar är kul att kolla in.

4U2 sa...

Riktigt fina kvarnar bl.a!