tisdag, mars 13, 2012

v. 11 Tema: Stadsmiljö

Jag funderade länge, vilken av alla storstäder jag varit i, som jag skulle välja. Till slut blev det dock en helt annan stad. Borgholm på Öland. Ölands "huvudstad". Jag har sommarstuga på Öland, några mil norr om Borgholm, men vi besöker ofta Borgholm när vi är på Öland. En fantastiskt fin stad, som förresten hela Öland är!
Denna bild är tagen från piren i hamnen i Borgholm, när jag var där med min lillasyster, sommaren 2010, när vi cyklade t.o.r. Borgholm.
Klicka på bilden så ser ni bättre!

6 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Håller med - det är vackert där!

B i r g i t t a sa...

Visst är det en restaurang till vänster - tror vi åt flamberade bananer där för en himla massa år sedan :)

Sussie sa...

En riktigt vacker vy :)

Pialotta sa...

Stuga på Öland.. det måste vara hur fint som helst.. Där är så fint på Sommaren .. Borgholm är en liten fin plats :)

Hanna sa...

Birgitta: Hihi ja precis, det stämmer! ;)
Har dock aldrig ätit där själv. Men har provat många andra av Borgholms alla restauranger...

Pialotta: Ja, det är underbart! :D Jag älskar Öland! Paradiset i Sveirge!

SigridfraEnget sa...

Jag har inte varit på Öland, men Johan Theorins böcker får mej att önska mej dit... Din bild likaså