tisdag, maj 29, 2007

v. 22 Tema: Illusion

Den här veckan tar vi ett tema som Birgitta föreslagit.


Hmmm, även denna vecka fick det bli två bilder, eftersom jag som vanligt inte kunde bsetämma mig... *suck* Tyckte det var ett svårt och klurigt tema den här veckan... Har suttit läääänge och funderat... Och till slut blev det de här två bilderna... Översta bilden är våran flaggstång vid stugan, på Öland, som från den vinkeln ser ut som den är tjockare nertill än upptill... Som det mesta långsmala är med andra ord??!! Den andra bilden, ja, vad tror ni den föreställer...??!!
Orkade inte tänka så mycket den här gången...
Båda bilderna är tagna i somras, 2006...
Uppdaterat: Hihi, kul att några av er har vågat er på att gissa på den andra bilden... Då är det väl inte mer än rätt att jag ger er det rätta svaret... Här kommer då det rätta svaret... ;-) Det är en äppelkaka, som pappa bakade... Och jag kan lova er att den var JÄTTEGOD!!! :-P

10 kommentarer:

Anonym sa...

Finfina bilder, men den nedersta är lurig en riktig (illusion)...men skulle kunna vara någon slags kaka:)

Anonym sa...

Fina bilder :) Jag tror det är lasagne eller kanske en äppelpaj?

Anonym sa...

Något sorts bröd tror jag, typ en Foccaccia eller något?

Anonym sa...

Äppekaka kanske :)

Anonym sa...

Hm? Andra bilden var svår... Är det en paj? Eller en potatisgratäng? =)

Paula sa...

Gratäng av något slag?

Anonym sa...

Hihi, kul att ni var inne och gissade här hos mig... :-D

Anonym sa...

Nämen jag hade ju rätt, alltid roligt :)))

Anonym sa...

*Skratt* får jag ett halvt rätt för jag gissa kaka då:)

Anonym sa...

Think twice: Hihi, visst, ett halvt rätt får du... :-P