tisdag, augusti 21, 2007

v. 29-33

Tar ikapp mig lite här nu ,efter 5 veckors semester-frånvaro... *puh*

v. 29 Tema: Favorit
Det var ett svårt tema tycker jag, finns många bilder jag kan ha till det temat ju... Men ett av min favorit-ställenhär i Sverige är utan tvekan Öland, där vi har våran sommarstuga... Så underbart mysigt... Alltså gud, det är verklgien paradiset i Sverige... Har precis kommit hem därifrån nu, var där i tre veckor... Tog en del bilder, förstås, och hade liiiiiite svårt att bestämma mig för vilken jag skulle välja (som vanligt), men till slut fick det bli de här två bilderna... Den översta är från hamnen i "våran" by Byxelkrok... Här är lägenhetshotellet och en av restaurangerna i byn... Bilden är tagen från piren i hamnen... Och den nedersta bilden är på de fem sjöbodarna strax norr om Byxelkorok... En populär sevärdhet... Och ett populärt ställe att beskåda den underbara solnedgången från...
Båda bilderna är tagna nu i sommar...

v. 30 Tema: Värme
Även till det temat fick det bli en bild från Öland... Också hamnen... Jag vet inte, men jag tycker iallafall att det var värme i den här bilden... Tagen samma kväll som "Favorit"-temabilden...

v. 31 Tema: Stökigt

Hehe ja, så här stökigt är det allt som oftast på mitt rum... Åtminstone var det i höstas och våras... Har dock blit LITE bättre med just detta nu under sommaren, tycker jag själv iallafall... Och snart flyttar jag ju hemifrån också, får se hur det går då... *oops* Båda bilderna är tagna i oktober 2006...


v. 32 Tema: Sött

Fick bli två tolkningar av detta tema... Första bilden: Tycker de här andungarna var så söta, om man tittar riktigt noga, så ser man att de gör precis som mamman... (Mamman syns till höger i bild...) De här söta små andungarna såg vi i en park vi besökte i Bryssel, Belgien, nu under våran utlandssemester i juli... Andra bilden: Riktigt söta (och goda) bakelser åt vi sista dagen på Öland... Vi lyxade till det sista dagen, precis som vi brukar, och köpte MASSA sött och gott fika-bröd till fikat, på "vårat" café... (det ligger bara ca 100 meter från våran stuga...) Detta är dock bara en del av det vi köpte...

v.33 Tema: Busig

Den busigaste personen jag vet om just för tillfället, är mitt näst yngsta kusinbarn på 3½ år, men eftersom jag inte får lägga ut foton på honom här, så får det bli en anna bild istället... Jadå, jag är allt lite busig jag med ibland, trots mina 20 år... ;-) Här är jag i bilen på våran bilsemester genom Europa, nu i juli... (Hade tänkt ta en bild på min lillsyrra från samma tillfälle först, men hon ville inte att jag skulle lägga ut den bilden, och det respekterar jag såklart, så jag gör inte det...)

Inga kommentarer: