tisdag, juli 10, 2007

v. 28 Tema: Nostalgi

Veckans tema kommer på förslag från Christina. Åh, vilket roligt tema!!! :-D Synd bara att jag har så svårt att bestämma vilken bild jag ska använda... Jag har många såna bilder som är nostalgi för mig... Men lyckades till slut bestämma mig för 3 stycken... *hehe*

Bostadsområdet där vi bodde som små... (Vi flyttade därifrån, och hit till det nya huset -96, jag var f.ö. 9 år då...) DET är nostalgi det... Går ibland promenader igenom där, och hjääälp, vad man blir nostalgisk av att gå igenom hela bostadsområdet där... Herreguuud... Ja, det var en härlig tid när vi bodde där... <3

Den översta bilden föreställer pukabacken som vi brukade åka pulka i på vintarna... Åh, vad det var skoj!!! Den andra bilden är bostadsområdet vi bodde i... (Vi bodde i huset som är närmast kameran, inte det som man bara ser ett fönster på, utan det närmaste som man ser hela... Vi bodde i lägenheten närmast grusvägen...) Den nedersta bilden föreställer mina gamla skolor, grundskolorna... (Längst till vänster är den skolan där jag gick från 1:an till 6:an och en bit bort ligger även den skolan där jag gick på högstadiet... Den är dock längre till höger på bilden, så den syns inte...)

Åh, visst saknar man den tiden lite, absolut... Det var en härlig tid!!! :-) <3 Tänk om man kunde få bli liten igen... :-)

Alla tre bilderna är tagna under våren 2007...

4 kommentarer:

JULIEK sa...

Ja det var ju nostalgi det : )

Anonym sa...

det kan man kalla nostalgi!

Anonym sa...

Kan förstå att det väcker nostalgi att passera ställen där man växte upp.
Tyvärr har jag inte lyckats göra detsamma :(

Anonym sa...

Härlig nostalgi!!