tisdag, oktober 02, 2007

v. 40 Tema: Ljud

Det får bli två bilder idag... Två olika ljud... Det första ljudet är ljudet av barn... På bilden några gambiska barn som blev alldeles lyriska (heter det så??!!) när de fick se mig, då jag besökte deras skola/förskola till ett arbete jag skulle göra, i samband med våran lilla utbytesresa vi gjorde till Gambia, i november 2005... Jag var enda eleven som besökte den skolan, och där var jag minst sagt populär... ;-)
Den andra bilden är fyrverkerier, som ju låter en hel del... Själv gillar jag inte alls ljudet, och håller mig helst inomhus när det smälls, men jag gillar att titta p ådem, de är fina... :-)
Den första bilden är tagen i november 2005 och den andra på nyårsafton 2006...

5 kommentarer:

Miss Marie sa...

ja, det ar onekligen tva valdigt olika ljud!

Frukostflingan sa...

Gillar inte heller ljudet av fyrverkerier, men tittar gärna!

Anonym sa...

Åh den första bilden var ju helt underbar! Båda bilderna är bra tolkningar på dagens tema. Kika gärna in och lämna en kommentar hos mig, på mina bildtolkningar av temat!

Della sa...

Jag kan tänka mig hur det lät om barnen! Jättefin bild.

Anonym sa...

Fina bilder båda två :)