tisdag, november 20, 2007

v. 47 Tema: Omgjord

December 2005

Idag, 20 november 2007

Hehe ja, dagens tema var omgjord, och det ttyckte jag var ett svårt tema... Men den första tanken som kom upp när jag försökte komma på nåt, var ju st detta rummet... Det är omgjort/ommöblerat ett antal gånger sen vi flyttade hit i februari 1996... Allra först var det mammas och pappas sovrum, men sen blev det min lillasysters rum, och hennes rum var det fram till hösten 2005 nån gång, min storasyster flyttade hemifrån i augusti 2005 och då flyttade så småningom min lillasyster in i hennes rum... Så då blev detta min storasysters rum när hon kom hem och hälsade på... Men numera bor min storasyster i källaren med sin pojkvän när de är här, där pappa byggt upp väggar så det blivit ett rum... Och det här, som alltså var ett sovrum från början, är nu vårat TV-rum/allrum uppe... TV:n stod från början i mammas och pappas rum, och detta att vi ställde ut TV:n här var egentligen bara tillfälligt, men det har blivit att det har stått kvar så... :-P *hehe* På fredagkvällarna är det rummet ett bra TV-rum, fär då sitter jag och lillsyrran häruppe och kollar på TV, och mamma och papap därnere, eftersom vi vill se två olika program... Minns inte om det fortfarande var sovrum på den första bilden, men det var under den tiden som min storasyster frotfarande sov där när hon kom hem och hälsdade på... Det är ju ett genomgångsrum, så det är ju inte så konstigt att ingen vill sova där...

2 kommentarer:

Din vän sa...

Ser ut att vara ett rum det är lätt att slå sig ned i. Ett bra genomgångsrum med andra ord.
RS
kulturbloggen.com

Anonym sa...

ser att du redan ställt fram ljusstaken!!