tisdag, januari 06, 2009

v. 1 Tema: Vinter

Kunde som vanligt inte bestämma mig då, så det fick bli hela FYRA (!!!) bilder den här gåjngen, en liten foto-kavalkad... ;-)
Vi är lite av en skridsko-familj (det ligger liksom i släkten kan man säga, hehe... :-P) Och ja, vi har varit ute varje dag nu sen den 2 januari, och åkt... Jag åker dock inte oftast, men följer med ändå, och fotar och så... ;-) Och ja, ofta funkar det för mig att liksom gå på isen... :-P Så jag går med de andra, när de åker... (Hamnar ju efter ibland såklart, men... ;-) Det har ju varit otroligt fint väder, om än satans KALLT, men vi är riktiga vikingar vi!!! ;-)
Iallafall, på första bilden syns mamma och pappa, och i "bakgrunden" syns min storasyster (tror jag??) och hennes lilla hundvalp, Theia... :-)
På andra bilden syns min lillasyster, och så min andra "lillasyster", våran utbytesstudent från Chile, som f.ö. ÄLSKAR att åka skridskor!!! :-P
Tredje bilden tycker jag bara är fin, den visar ganska tydligt hur mycket snö vi har nu, och att det faktiskt går att åka skridskor trots att det ligger rätt mycket snö på isen... :-P
Och ja, fjärde och sista bilden kan väl räknas lite som en "bonusbild"... Ville bara visa min storasyster och hennes pojkväns lilla valp Theia, och vad hon gör när de andra åker skridskor... Hon älskar att springa runt på isen, på denna bilden är hon dock rätt lugn... :-P Söööööööötisen!!! :-)
Hon är förresten 5 månader, blev 5 månader på nyårsafton (alltså född den 31 juli 2008)...

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket underbart ljus du har fångat i bilderna.... och den lilla vovven platsar perfekt!

Anonym sa...

Mysiga vinterbilder och jätte fint ljus. Söt liten vovve ocks. God fortsättning!

Mvh Marie

Johanna sa...

när jag ser dom bilderna bli jag faktiskt sugen... ska någ leta upp mina skridssko ur lådan och ger mig ut en sväng...
fina bilder
johanna

Anonym sa...

Ett underbart ljus på samtliga av dina bilder! Att åka skridskor på isen har jag inte gjort på många år. Men det ser inspirerande ut!

Anonym sa...

Härliga bilder och en mycket trevlig vintersysselsättning =)

Anonym sa...

En skridskotur på sjön är aldrig fel =)

Anonym sa...

Härliga bilder

Anonym sa...

Det ser så härligt ut med skidskobilder/Boel

Kerstin sa...

Härliga bilder. Skridskor har jag inte åkt på massor av år så jag skulle nog hellre göra som du, gå och fota i stället. ;)
Ha en fin dag.

Anonym sa...

jag går åxå på isen om jag ska gå ut...man får så ont i fötterna annars =)
men man blir sugen när man ser dina bilder =)

emve sa...

Ser härligt ut! Kul att åka skridskor :o)

Anonym sa...

Tänk om tiden kunde vänt om för en dag till några år tillbaka.. så jag oxså kunde ta del i en snövit vinter.. så härligt att se så många vinterklädda foton.. dina oxså gör att jag njuter:-)