tisdag, april 21, 2009

v. 17 Tema: Trä


Två av de trä-grejerna som hänger vid ena uteplatsen/terassen vid våran stuga på Öland... Vi har två hela väggar där vi hänger massa saker varje sommar... Saker som vi hittat, på stranden och liknande... Mest båtgrejer är det tror jag, men även en del annat "havs-förknippat"... Inte allt vi vet vad det är, hehe... :-P

Trodde jag hade en bild på alla saker som hänger där, för att ni skulle få se hur det ser ut med alla grejer som hänger där på den väggen, men det verkar inte som jag har det... Iallafall hittar jag den inte...

Hursomhelst, bild 1 är tagen nu i somras, 2008 och bild 2 är tagen sommaren 2007...

10 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Vackra bilder.

Du lyckades ju, skam den som ger sej.

Må gott, önskar Irene

Randi sa...

Jag älskar gamla redskap av trä som fått sin patina i vattnet! Såååå vackert!!!

foto CHIP sa...

Det är alltid lika kul att få se gamla bruksföremål. Trä blir ju bara vackrare och vackrare :)

gitsie sa...

Jag vet inte vad det är för något, men vackert var det i alla fall. :)

Marie sa...

Finfina bilder på vackra motiv. De skulle passa utmärkt på väggen i sommarstugan där inredningen är New England, marint.

Amanda sa...

Trä som påverkas av vatten blir så vackert. Det är fynd som ni har gjort. Kul att ni har dem framme. Jag är väldigt svag för gamla saker /Amanda

Carina - inspirera sa...

Vilka vackra tolkningar av trä!
Tänk om de kunde berätta sin historia...
Kramen.

Myra sa...

Kan tänka mig att väggen är riktigt häftig med alla saker. Bara dessa två var ju jättevackra. :)

Karin Wijk sa...

Ja, trä med havsslitage är inte dumt! / Trevlig tisdag!

Anonym sa...

Vackra gamla, väderbitna ting. Det tycker jag också om. Fina bilder.