tisdag, maj 05, 2009

v. 19 Tema: Flytta



Kunde inte bestämma mig för bara en bild på denna bedårande varlese...
Svårt tema denna vecka tycker jag, var tvungen att fundera lite först... Men så kom jag på det...
Denna lilla söta varelse ska snart flytta till ett nytt ställe... För andra gången i sitt liv...
Det är min storasyster och hennes pojkväns hund... Hon heter Theia och fyller 1 år i sommar, närmare bestämt den 31 juli... Och ja, de har bott i Stockholm, eller snarare Saltsjö-Baden, i 1 års tid nu, under min storasysters studieuppehåll... Men i sommar flyttar syrran och pojkvännen tillbaka till Uppsala igen, för att syrran ska börja plugga igen, och tar då såklart med sig Theia... ;-) Men Theia har ju aldrig varit där förut, så för henne blir det ett helt nytt ställe... ;-) (De hyrde ut sin studentlägenhet under det här året som syrran hade sabbatsår, så de har fortfarande kvar den... Men hysch, det får ni inte säga...) Och första gången Theia flyttar sen hon skildes från sin mamma då, när hon var 8 veckor...

Theia är f.ö., om nån skulle undra, en Welsh Springer Spaniel, och, som sagt, född den 31 juli 2008...

8 kommentarer:

Artlover sa...

Kul att titta på andras tolkningar på temat "Flytta". Det kan nog vara nyttigt att få göra det ibland. Jag tror att de flesta vänjer sig till slut på sin nya plats. Lycka till!

gitsie sa...

Både du och jag kör hundtemat idag. :)

Carina sa...

Vilken sötnos, hoppas hon gillar att flytta...
Kramen.

sinneskatten sa...

Vilken fin hund, hoppas hon kommer att trivas på sitt nya ställe.

Marika på Odlingspyssel sa...

Det har aldrig varit några problem när vi flyttat med våra pudlar. De finner sig i det mesta bara de får vara med sin flock :)

Randi sa...

Vilken gullig hund - det kommer säkert att gå bra. Våra hundar har flyttat ofta och det har aldrig varit något problem. Det viktigaste är att hon har sin flock med sig.

Amanda sa...

Hunden har klarat flytten bra, det ser man. Det var ju inte till helt främmande människor han flyttade.
Fin hund. /Amanda

Anonym sa...

Hoppas flytten går bra för din syster och vovven. I Uppsala kommer
säkert den att trivas *ler*.

Hälsningar
strömma