tisdag, juli 21, 2009

v. 30 Tema: Fordon

Min storasysters pojkvän har en Volvo P1800... Och den användes som "bal-ekipage" till min lillasyster och hennes pojkvän på studentbalen den 8 juni i år... Det är förstås storasyrrans pojkvän som är chaufför här... ;-)

På "tal" om studentbal förresten, finns ju många olika fina fordon på en sån... ;-) I år var inget undantag... ;-)

(Den skulle förresten även ha använts till min bal också, men han höll på att bygga om den då, och den var inte färdig, så jag fick åka den som "student-skjuts" på studentdagen istället... Det var 2006...)

10 kommentarer:

foto CHIP sa...

Den står sig bra än P - arton - hundran :)

Marika på Odlingspyssel sa...

mycket snyggt fordon :)

Anonym sa...

Ojoj, vilken nostalgi att se den bilen. Tänker på serien "Helgonet" där Simon Templar körde en sån bil.

strömma

Susanna sa...

Den bilen hade gärna fått vara min.
/Susanna

a-k sa...

En riktigt, riktigt läcker bil!

Sussa sa...

Kul att få åka en sådan bil på studenten! Oförglömligt skulle jag tro.

En farmor sa...

En "P-artonhundra" var min drömmbil som ung, jag har aldrig haft någon och nu är det inte aktuellt längre, men visst blir man lite nostalgisk när man ser dem. Den passar bra vid sådana tillfällen, en oförglömlig dag som studentbalen. Fina bilder.

emve sa...

Väldigt fin bil!

Majsan sa...

Vackert fordon.

Pialotta sa...

Fint med transportmedel som har både tak och dörrar... om regnet skulle dyka upp under sådana omständigheter:-) Fina blanka, bilder:-)