tisdag, april 20, 2010

v. 16 Tema: Musik

Hade svårt att bestämma mig denna vecka, men fick bli denna bild till slut... En ganska gammal bild...
Mycket musik, av olika typ och kvalitet, blev det på STORK-08, Studentorkesterfestivalen, maj 2008, i Uppsala... En hel helg med massa uppträdande av studentorkestrar från hela Sverige... Och så, som på bilden, den traditionella marschen genom stan, med alla medverkande orkestrar... Jag var där och upplevde stora delar av festivalen detta år... På bilden är det min storasysters studentorkester, Glasblåsarna, som har sin "hemarena" på Smålands nation i Uppsala... ;-) Dock spelar min storasyster inte kvar där längre nu... Även om hon fortfarande pluggar i Uppsala...
I år det dags för Uppsala att anordna festivalen igen, kanske man är på plats även i år... ;-) Även om syster inte är med och spelar... Men jag har ju förutom storasyrran en hel släkt i Uppsala, så det finns ju skäl att åka dit ändå om inte annat... ;-)

8 kommentarer:

Anneli A'la Foto sa...

Visst är det musik...fint tolkat!

ha en fin tisdag!

Photo By Manka sa...

Jättebra tolkat.

Ha en bra tisdag.

/Magnus

Bitten sa...

Musikorkester, det gillar jag.

Carina sa...

Musik är glädje!
Ha en underbar tisdag.
Kramen.

Karoleen sa...

Kul tolkning! =)

Pialotta sa...

Gott och Blandat är fint de.. det finns så många olika tolkningar på just Musik.. du valde ditt.. ett riktigt bra val:)

Marie-Louise sa...

Härliga minnen du bjuder på men fin bild till. Ha en bra dag.

"Lillagul" sa...

Fin bild med trevlig historia till.
Ha en fortsatt trevlig tisdag !