tisdag, mars 20, 2007

v. 12 Tema: Omväxlande

Jag måste säga att det var ett himla klurigt tema den här veckan... Jag har verkligen fått fundera vad jag skulle ha för bilder... Jag kunde verklgien inte bestämma, men till slut fick det bli dessa två... Även jag kör med väderbilder ja... Har inte tillräckligt med fantasi till nåt annat idag... Den första är tagen i fredags, då det var sol och jättehärligt vårväder... Bilden föreställer förstås några av de vårblommor som kommit upp i en av våra rabatter... Men imorse när jag vaknade hade det kommit lite, lite snö... (Det hade snöat även i söndags, men det var typ ännu mindre, och den smälte nästan på en gång...) Delar av den här snön ligger fortfarande kvar... Ska kanske tillägga att inte ens hela marken är täckt av snö, det är liksom bara vissa delar som har snö... Mycket snö är det ju inte, men det är ändå snö... Igår var det jättefint vårväder också... Vi har "varannan-dag-väder" här just nu, verkar det som...
Ja, det var väl det "roligaste" jag kunde komma på idag, och det mest omväxlande... Hur vädret ändras från en dag till en annan just nu... Ni kan ju kika på min EFIT från i söndags, så kan ni se vilken omväxling det var i väder bara under den dagen... ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är nog det som är det mest omväxlande i allas liv och vardag just nu. Vädret! Även här diskuteras det väder, var och varannan. Men det är ju lite så det ska vara ;-) Fina blommor du hade där, förresten.

Anonym sa...

Hallå!
Tack för inlägget i min blogg. Stuga på Öland hade inte varit fel. Jag har oxå varit där många gånger. Min mor är därifrån, så varje sommar när jag var liten var vi där.