tisdag, mars 06, 2007

v. 10 Tema: Drömmar



Veckans tema är Drömmar... Det här var ett klurigt tema tycker jag... Och jag kunde bara inte tolka det med endast en bild... Så ja, det fick bli hela tre (!!!) bilder helt enkelt... Den översta är nog mest för att i detta fallet tolka det som jag oftast drömmer om på nätterna nuförtiden... Ja, jag drömmer jätteofta om min f.d. klass... Jag saknar alla så himla mycket, fortfarande efter nästan 8 månader, saknar jag de lika mycket som dagen efter studenten... Helt otroligt egentligen!!! Men det var ne helt underbar klass!!! Åh, jag saknar dem!!! Så jag drömmar väldigt ofta om f.d. klassen nu på nätterna... Nästan varje natt... Det är himla jobbigt... Den tolkar också en dröm jag har, att få ha klassåterträff med min underbara klass!!! Och visst skulle det vara kul att få återuppleva studenten, och gärna med precis samma folk som då... En av de största dagarna i mitt liv!!! En av de bästa, men också sorgligaste, dagarna i mitt liv!!! Som sagt, det är snart 8 månader sen, den 9 juni 2006, ett datum jag aldrig glömmer!!! (såklart)
Även bild 2 kan tolka klassen... (Jag har ingen bild där hela klassen är med, så därför blir det bara delar av klassen...) Men den också tolka det jag har som en stor dröm i livet just nu... Att få åka utomland,s på solsemester... Det händer inte alltför ofta att vi gör det i familjen, men det skulle jag väldigt gärna vilja just nu... Bilden är iallafall från våran helt underbara klassresa till Alanya, 27 maj-4 juni förra året, veckan före studenten... Helt fantastisk resa, med massa sol och bad, och umgänge med den underbaraste klassen!!! Och visst drömmer jag om att komma tillbaka just till Alanya... Helt underbar plats... Och nej, det skulle inte vara helt fel att få återuppleva precis samma resa, med precis samma gäng som då... Åååh...
Bild 3 tolkar en annan dröm jag har... Att nån gång få åka tillbaka till Gambia... Där var jag på "studieresa", ihop med 9 andra elever + 2 lärare från skolan, på hösten när jag gick i 3:an på gymnasiet (2 veckor i november 2005)... Helt oslagbar resa!!! Underbart land, underbart folk och ja, underbart helt enkelt!!! Så det är en dröm jag har, att få koma tillbaka dit, och framförallt att få träffa alla människor vi fick lära känna där nere... Jag saknar dem...
Hehe ja, det var väl allt...
Hjälp, vadm ycket text det blev... :-O

1 kommentar:

JULIEK sa...

Hei er innom å tittar på dine drømbilder : )