tisdag, december 02, 2008

v. 49 tema: Nära


Efter mycket tänkande hittade jag till slut två bilder... Ja, fick bli två bilder, för jag ville ha med alla 4, men har ingen bild med alla fyra på samma bild... Brukar i vanliga fall inte lägga ut foton på mina systrar öppet såhär, men gör ett undantag nu...
Ja, iallafall... Här är 4 varelser som står mig nära... Mina 2 systrar (en äldre och en yngre)... Egentligen står ju hela familjen, ja hela släkten, mig väldigt nära, men mina systrar är nog ändå de som står mig närmast... Man har väl alltid en speciell relation till sina syskon...
Och så 2 hundar som står mig nära, och som jag är glad att de finns i mitt liv... Min storasysters hundar, även om den ena inte alls är hennes, men hon och hennes pojkvän tar hand om den rätt ofta... (Läs "historien" bakom det hela längre ner i det här inlägget...)
På första bilden är det min lillasyster (18 år) med Theia, då 8 veckor gammal, och på den andra bilden är det min storasyster (24 år) och Embla, 7 år...
Tycker om båda bilderna, då de visar närhet på två sätt: Några som står mig nära, och de är nära varandra på bilderna...
Bilderna är tagna i september...

Ja, den ena hunden då, Embla, en Golden Retriever, som fyllde 7 år i september... Är egentligen min stporasysters pojkväns mammas hund (jag vet, krångligt) men hon har bott hos de under drygt ett år, när pojkvännens mamma inte kunde ta hand om den... Så vi har träffat Embla väldigt ofta... Och så Theia, en Welsh Springer Spaniel, som blev 3 månader igår... Hon är min storasyster och hennes pojkväns egen hund, som de köpte i september... Har inte träffat henne på en månad nu, men de växer fort de där och senast jag såg henne var hon fortfarande väldigt liten, och busig...

10 kommentarer:

Resa med Herbert sa...

Hej!

Underbara bilder av nära och kära.

Ha det gott!

Solvarma Irene

Mita sa...

Härliga bilder det ser underbart ut, ha det bra

Anonym sa...

Vilka goa bilder. Så härligt att vara nära...

Anonym sa...

Det var fina närabilder....så söta allihop.

Anonym sa...

Två underbara bilder som verkligen visar veckans tema! Ha en bra dag! =) /maria_6909

Veronica sa...

Två underbara bilder som är klockrena!
=)

emve sa...

Mysiga bilder på temat!

Anonym sa...

Ohhh, en golden. De är så underbara. Har en tant (även om hon bor hos föräldrarna. Kändes inte rätt att göra henne till en stadshund & bo i lägenhet efter 7 år på landet i villa) som blir 10 år i mars...

Ellas Inspiration sa...

Vilken mysig tolkning!

Mvh

Karin

Pia sa...

Att var anär en hund är en lisa för själven!! Fina bilder!! Lev väl!